Zakaj podjetje potrebuje fokusiran angažma za izvedbo optimizacij?

Podjetje angažma potrebuje zato, ker bo z njegovo pomočjo lažje in učinkoviteje doseglo zastavljene strateške in ekonomske cilje. Angažma ne bo rešil vseh izzivov, ki jih pred podjetje postavlja današnji čas, bo pa vsekakor doprinesel k učinkovitemu odzivu na te izzive.


Ali bodo od angažmaja kakšni konkretni in merljivi rezultati?

Seveda. Vsi angažmaji so povsem praktično naravnani in stremijo za merljivimi in dovolj velikimi rezultati tako v strateškem, kot ekonomskem smislu. Rezultati pod pogojem, da so se tekom angažmaja identificirani ukrepi tudi ustrezno implementirali, ne bodo izostali. Če ekonomska in strateška upravičenost nista izkazani že na začetku, se izvajalec sploh ne želi angažirati.


Je tak fokusiran angažma vreden vložka tako v smislu stroškov zunanjega izvajalca, kot angažiranja internih virov?

Da. V strateškem smislu si podjetje izrazitejših neoptimalnosti na dolgi rok niti ne more dovoliti, saj bi prišlo do nepopravljive izgube konkurenčnost, s tem pa tudi do oslabitve tržnega položaja podjetja. V ekonomskem smislu pa so vsi angažmaji naravnani tako, da se ob primerni implementaciji vsi z angažmajem povezani stroški povrnejo znotraj 12 mesecev od začetka implementacije. V obeh ozirih deležniki podjetja z angažmajem torej samo pridobijo.


Je zdaj pravi čas za izvedbo takega projekta?

Vsekakor, bolj primernega časa, kot je sedanji, ni. Podjetje z odlašanjem ne pridobi ničesar. Gospodarske depresije ni več, pojavili pa so se nekateri povsem novi, v določenih ozirih še večji izzivi. V času ponovne konjunkture so igre vse agresivnejše, igralci in pozicije pa se pospešeno spreminjajo. Podjetje v takih razmerah lahko veliko pridobi ali izgubi. Kitajski pregovor, ki pravi, da si v viharju nekateri poiščejo zavetje, drugi pa si zgradijo mlin na veter, še vedno zelo drži.


Je tak projekt potreben in pravilen odziv v sedanjih konjunkturnih razmerah?

Da, saj gre za pozitiven, aktiven odziv, ki nikoli ne more biti slab. Podjetje izzivov in sprememb ne pričaka v pasivni vlogi, pač pa se na njih aktivno odzove. Odzivi in njihove posledice so preračunani in ekonomsko utemeljeni.


Ali ne bi bilo pametneje, da podjetje v sedanjih razmerah najprej predahne in dokonča najprej še vse tisto, kar je odprtega ostalo iz krize, šele pozneje pa se posveti projektom, kot je optimizacija poslovanja?

Nikakor ne, saj se svet vrti naprej vedno hitreje in gospodarsko okolje ne bo čakalo, da se bo podjetje konsolidiralo po lastni dinamiki. Optimizacije poslovanja z namenom pridobivanja konkurenčnosti, utrjevanja tržne pozicije, rasti in razvoja v širšem smislu so običajno nuja in ne predmet izbire.


Zakaj bi pri optimizaciji poslovanja sploh angažirali zunanjega izvajalca? Mi obvladamo svoj posel, se opremo na interne vire in postrgamo notranje rezerve. Zunanjega svetovalca, ki si sposodi našo uro, nam pove, koliko kaže, in nam izstavi račun, ne potrebujemo.

S kakovostnim zunanjim izvajalcem v optimizacijo pridejo specifična znanja, izkušnje in metode dela, ki jih podjetje običajno nima. Z njim pridejo tudi neobremenjen pogled, poznavanje razmer v podobnih podjetjih, izkušnje iz implementacij podobnih optimizacij itd. Zaradi specializiranosti na tovrstno dejavnost kakovosten zunanji izvajalec tudi poskrbi, da so notranji viri podjetja na projektu optimalno angažirani in je tekoče delo podjetja kar najmanj moteno. V končni konsekvenci je ob angažiranju solidnega specializiranega zunanjega izvajalca razmerje med rezultati in vložki za podjetje precej ugodnejše.


Ali podjetje optimizacije ne bi moglo izvesti samo z internimi viri?

Skoraj zagotovo bi jo lahko. Vprašanje pa je, kako uspešno in ob kakšnih internih stroških. Ali to ne bi zmotilo osnovne dejavnosti podjetja, ko bi bili interni viri prerazporejeni? Bi ob izvedbi optimizacije, četudi zelo uspešni, ne prišlo do zastojev na drugih področjih? Postavi se tudi vprašanje, zakaj do optimizacije z internimi viri na nekem akutnem področju že ni prišlo. Najem storitev zunaj podjetja je zato, podobno kot pri najemu številnih drugih storitev, ki jih podjetje naroča pri zunanjih izvajalcih, boljša izbira.


Je projekt mogoče uspešno izvesti brez angažiranja internih virov?

Ne. Za uspešno implementacijo so potrebni sodelovanje internih ljudi (za posredovanje podatkov, interpretacijo obstoječega stanja, …), zaveza managementa podjetja in pripravljenost na spremembe. Izvajalec poskrbi, da je angažiranje internih virov za podjetje kar najmanj moteče. Angažma se v vseh ozirih gleda kot celota, zato je v ekonomskih izračunih prisotnost internih virov seveda ustrezno ovrednotena.


Ponudbe na tem področju mrgoli. Zakaj izbrati izvajalca OneSun? Kje so prednosti tega izvajalca v primerjavi z ostalimi?

Ponudbe sicer res mrgoli, vendar ne na tem nivoju. OneSun k angažmajem ne pristopa s svetovalnega, pač pa z managerskega stališča. V podjetje ne prihaja delit nasvetov s področja njegove osnovne dejavnosti, ki jo interni ljudje nedvomno bolje poznajo, prav tako tudi ne prihaja s teoretičnimi elaborati. Prihaja z managerskim pristopom, pri katerem so v ospredju konkretni predlogi in rešitve, ki so praktični, življenjski in preverjeni glede svoje strateške in ekonomske učinkovitosti. Predlogi in rešitve bazirajo na dolgoletnem managerskem znanju in izkušnjah, ki so jih člani ekipe nabirali na velikih in zahtevnih projektih v Sloveniji in tujini.